Slik fremmer du salget

Slik fremmer du salget

 

SALGSFREMMENDE I SALONGEN

Tips fra Peter Millard om videresalg og merchandising

Kundene kommer til salongen din for å føle seg vakre og selvsikre, og for å omskape stilen sin. Hils dem velkommen med et gjestfritt og innbydende miljø som er rent, ryddig, og som bidrar til å fremme din frisørs talent.

 
HVA KUNDEN SER

Sett deg inn i hvordan kunden din ser salongen slik at du kan presentere tjenestene og butikkens utvalg på en strategisk og innbydende måte, for å tiltrekke deg og holde på kundene og fremme salget.

 

DE VIKTIGSTE OMRÅDENE FOR MERCHANDISING

1. Vinduer
Skap et inntrykk overfor omverden og tiltrekk deg nye kunder.

Se salongen med nye øyne og spør deg selv:
Hva ser du fra utsiden?
Er der skilting som oppmuntrer kundene til å stille spørsmål, legge inn en avtale eller kjøpe produkter?
Er kundene klar over dine nåværende salgskampanjer?
Vindusutstillinger som inneholder produkter, plakater og dekaler, er en fin måte å fremme kampanjer i salongen på.
 
2. I stolen
Arbeidsstasjoner er himmelrike når det kommer til vareutstillinger—du har den handlendes oppmerksomhet i 45 minutter. Fjern rotet fra stasjonen din, og bruk dette området som et utgangspunkt for å åpne samtaler.

Tips: Sett opp utstillingshyller for å vise frem nye produkter, eller sett frem de du har brukt på kunden din
Vis frem populære produkter for å vedlikeholde frisyren eller endre på frisyren hjemme.
Sett på speilfolie med bestemte handlingsfremmende budskap
Fremhev aktuelle kampanjer for salongen akkurat nå, for å skape et klart og konsistent budskap
 
3. Salgsområdet
Ett av de mest lukrative stedene for salgsfremming i salongen er ofte det mest oversette. Ved å lage enkle skilt i hyllene kan du fange kundens oppmerksomhet og lokke vedkommende til å gjøre et kjøp.

Tips: Fremhev produkter som er nye, del av en pågående kampanje eller som er relevante for sesong eller trender, med hyllereklamer

Resepsjon
Resepsjonsdisken kan brukes på mange måter, men den er til syvende og sist det siste kontaktpunktet du har med kunden—så legg inn en innsats her. Sørg for at den er ren, oversiktlig og organisert.