JOSH WOOD

SKAPER – REDKEN GLOBAL COLOR CREATIVE DIRECTOR
Om Josh Wood

MØT JOSH:
Josh ble en del av Redken i 2017 som Global Color Creative Director. Han vil fungere som talsmann for Redken Haircolor, delta i Redkens prisbelønte utdannelsesinitiativer og arrangementer, gi kunstnerisk veiledning på fotoseanser og gi en visjon for produktutvikling.’ Han vil også skape inspirerende looks med hårfarger for Redkens modeller og muser.’ . 

FØDT I:
Barnsley, Storbritannia

STARTET I HÅRBRANSJEN:
"Min frisørkarriere startet ved en tilfeldighet. Det var langt fra et naturlig valg for en ung gutt fra arbeiderklassen i gruvebyen, Barnsley. Jeg ble med en venn og vi spurte om lørdagsjobb hos en lokal salong og plutselig ble jeg med i et opplæringsprogram for ungdom. Jeg skjønte at frisøryrket kunne fungere som en flukt."

GJENNOMBRUDDET:
"Etter 14 år på Vidal Sassoon i Leeds, flyttet jeg til New York for å jobbe med selveste Sassoon. Det var der jeg møtte David Bowie og samarbeidet med han på hans ikoniske 'red look' for albumet Earthling."

KUNDELISTE:
Vogue, W Magazine, Elle, Grazia, Louis Vuitton, Jean Paul Gaultier, Versace, og Marc Jacobs.

NÅVÆRENDE INITIATIV:
"Jeg er beæret over å få jobbe med Redken og å være merkevarens Global Color Creative Director. Farge er min lidenskap og jeg har alltid ønsket å flytte grensene på måten vi tenker på farge. Jeg er glad for å ta med en ny visjon til Redken og jeg kan ikke vente med å være en del av Redken-teamet. " 

Følg @joshwoodcolour på Instagram for inspirasjon og for å følge med på hva han jobber med.