Konsultasjonstips for kunder med tynt hår

Hårtap er et følsomt tema for mange kunder, så det er viktig at du kan gi de informasjon, de riktige produktene, den beste hårklippen, best farge og den riktige stilen, som vil ta fokuset bort fra at håret er tynt. Bruk disse tre enkle trinnene når du hjelper kunder med tynnere hår:

1. START SAMTALEN

Her er noen måter du kan starte samtalen på, med kunder som har tynnere hår:

Har du noen bekymringer rundt tykkelsen på eller tilstanden til håret ditt?
Hvordan ville du beskrive mengden du har med hår? Ville du ha sagt at det var sparsomt, gjennomsnittlig eller tykt?
Er det greit hvis jeg gir deg noen forslag til hvordan du kan få et økt volumet på håret ditt?
Kanskje, jeg kan anbefale en komplett hårserie som passer til dine behov for sunt hår og hodebunn?
Hvis du er interessert, kan vi skreddersy frisyren og stilen for best mulig resultat.

2. ANALYSE OG DIAGNOSE

Utfør en fysisk analyse av håret og hodebunnen, se etter tegn på tynnere hår og fremskreden tynt hår. Finn ut hvilke Cerafill-løsninger for tynt hår som passer best – Defy eller Retaliate og hva du kan gjøre for kunden.

3. ANBEFAL PRODUKTER OG TJENESTER

Snakk med kunden om riktig farge, klipp og stil du anbefaler for å gi de et best mulig resultat. Forklar fordelene med Cerafill-løsningene for tynnere hår og hvordan en hjemmebehandling kan forbedre håret og bidra til å bekjempe tegn på tynt hår.