Lær om retailing/videresalg - Få bedriften til å vokse - Bedriftsressurser - Redken
>

Lær om retailing/videresalg

Lær om retail/videresalg

Kunder som er oppplært av stylistene sine respekterer profesjonelle verktøy—og er mer åpne for anbefalinger.

Hva er retailing/videresalg?

Retailing/videresalg er å tilby profesjonelle hjemmeprodukter til dine kunder og lære dem hvordan de brukes. Hva du selger er’ikke bare en shampoo, conditioner eller et stylingprodukt,—det er’verktøyene kundene dine trenger for å gjenskape looken du skapte til dem. Kunder vil ha større suksess hvis de bruker produktene du bruker.

Hva selger du?

Retailing/videresalg bygger sterke relasjoner mellom kunder og profesjonelle. Hvis en kunde gjenskaper en salonglook, vil de’ha mer tillit til stylisten, avtale nye timer og sende henvisninger.

Hvordan selger du?

Retailing/videresalg begynner fra det øyeblikket en avtale starter. Når du’har etablert din kundes’visjon, viser du dem alt’de trenger for å gjenskape looken på egenhånd. 

10 ENKLE MÅTER Å SELGE PÅ


Salonger må selge både produkter og behandlinger. Det er’her retailing/videresalg spiller en rolle. Retailing/videresalg gjør det mulig for deg å påvirke kundene dine lenge etter avtalene deres ved å sikre at deres hjemmeopplevelser med skjønnhet er enkle og stressfrie. Følgende salgsstrategier vil hjelpe deg med å skape den optimale læringsopplevelsen for dine kunder.

1. Skap et innbydende salgsområde. Det oppfordrer kundene til å kjøpe. Ha mye inventar og reduser antallet merker du fører for å gjøre kundenes’kjøpsavgjørelser enklere og vise at du’er seriøs om produktene du tilbyr.  

2. Vektlegg månedlige kampanjer. Dette er viktig for å appellere til prissensitive kunder. Plasser skilt på salgshyllene og ved frisørstasjonene for å forsterke retail-tilgjengelighet. Redken tilbyr en mengde salgsmateriell inkludert plakater, hyllemerking og mye mer.

3. Utnytt frisørstasjonens fordeler. 65% av retailing/videresalg skjer ved frisørstasjonen. Kunder tilbringer mer tid her enn noe annet sted i salongen, så bruk denne tiden på en smart måte. Plasser riktige produkter, tilpasset hver kunde, på stasjonen slik at de kan se hva du’anbefaler og kan stille spørsmål.

4. Identifiser dine kunders’skjønnhetsbehov. Å snakke med kunder om deres skjønnhetsbehov er essensielt. Vis dem hvordan du’vil løse deres skjønnhetmessige utfordringer med spesifikke produkter—som dere’begge vil dra nytte av.

5. Dra nytte av ditt publikum. Eliminer“tomprat”og avslutt samtaler mens kundene fortsatt sitter i stolen. Dine ords påvirkning vil være større hvis de’er fokusert.

6. Ikke’selg. Lær opp. Å lære opp kunder under hver del av avtalen hjelper dem til å forstå verdien av hva de’kjøper.

7. Still åpne spørsmål. Du vil’avdekke den spesifikke verdien av produktet for kunden og hjelpe dem med å innse hvorfor det’er relevant for dem.

8. La dem ta del i opplevelsen. Det gjør kjøpsavgjørelser enklere. Legg produktet i hendene deres, la dem ta del i styling/finishprosessen og gi dem brosjyrer å lese i løpet av avtalen.

9. Tilby vareprøver. Små pakninger er et nyttig verktøy for å innlede kjøp og få kunder til å komme tilbake. Tilby fremtidig sparing for kunder som kommer tilbake til salongen med en tom pakning.

10. Hjelp dem til å forstå at de fortjener det. Kunder trenger å rettferdiggjøre bruk av penger på velvære. Hvordan de føler seg når de går ut av salongen avgjør hvorvidt og når de’kommer tilbake—og hvor mye penger’de vil bruke.

Suksess med retailing/videresalg = suksess i bedriften. Undervurder aldri påvirkningen av kundenes’hjemmeopplevelser. Kunder som kjøper retailprodukter har 70% større sjanse for å komme tilbake for en ny avtale.

Det er’samsvar mellom retail/videresalg og kundeutvikling, og det skjer på bakgrunn av bevisste valg, ikke på grunn av flaks. Når stylistene ser sine kundelister vokse, vil de’få ny selvtillit—og bedriften din vil vokse seg større og sterkere. 

STYRKENE I VAREPRØVER

Minipakninger har mye retail-potensiale i en liten flaske. Til tross for størrelsen, kommer minipakninger langt ved å få kunder til å komme tilbake til salongen for å kjøpe hele produktet.

Hvorfor du bør selge minipakninger

• Minipakninger åpner døren for fremtidige retailmuligheter;—over 75% av mennesker som kjøper en minipakning vil etter hvert kjøpe full størrelse.
• De er’en rimelig måte for kunder å prøve nye produkter på. I tillegg fjerner de frykten for å investere i et produkt i full størrelse som kunden muligvis ikke vil like.
• Minipakninger kan øke din produktinntekt. Hvis du ikke’tilbyr retail-produkter i ministørrelser, risikerer du at kunder ikke kjøper noe.
• De bidrar til at kundene blir mer fornøyd. Ved å anbefale egnede hjemmeprodukter, hjelper du’kundene med å gjenskape looken hjemme, noe som får dem til å føle seg bra.

Hvordan selge minipakninger til kunder

• Gjør presentasjonen av dem kraftfull. Redken Mini Station tilbyr en kompakt, ren og profesjonell presentasjon av disse produktene.
• Tilby alternativer. Vis minipakninger ved siden av flasker i full størrelse. Dette lar deg tilby kundene kjøpealternativer slik at de kan foreta valget som’er riktig for dem.
• Gi minipakninger maksimal eksponering på din stasjon og i resepsjonsområdet. Kundene vil stille spørsmål eller løfte flaskene for mer informasjon. • Vektlegg bestselgere. Kundene trekkes mot lister og samlinger i den tro at hvis disse produktene er bestselgere, må de være gode.