Økonomiske tips - Få bedriften til å vokse - Bedriftsressurser - Redken
>

Økonomiske tips

Økonomiske tips

Peter Mahoney er direktør for Salon Consultants International, Inc., partner hos Summit Salon Business College, medlem av Redkens’Business Partner-nettverk og stolt eier av 25 salonger, spa og skoler i Canada. Peter er hedret med Ernst & Young “Entrepreneur of the Year”-prisen, og anses som en av de mest effektive lederne i salongindustrien. Hans moderne filosofi for kommunikasjon og lederskap inspirerer og frembringer personlig endring i hans publikum.

DE TRE R'ENE’

Dagens’strategi trenger old school-filosofi som fokuserer på å generere henvisninger, holde på nye kunder og nye timebestillinger. Vellykket bruk av disse prinsippene har frembrakt resultatene til topp 20% av salongene i industrien vår i flere tiår, og er mer aktuell i dag enn noensinne. I det følgende er noen enkle, men effektive strategier. Bruk dem med lidenskap og overvåk dem med et formål, og økonomisk gevinst vil snart følge etter.

HENVISNINGER

Skriv ut visittkort som tilbyr dine kunder 20% avslag på sitt neste besøk hvis de henviser en ny kunde, pluss 20% avslag for deres gjest.
Total investering: $40
Fortjeneste: $600 i årlige tjenester for hver kunde du beholder

Bruk vår kalkulator for henvisninger

BEHOLDE KUNDER

Lag en velkomstpakke for nye kunder. Inkluder et velkomstbrev og 2-3 kuponger i gavekort-størrelse for å krysspromotere dine tjenester.
For eksempel:
• Gratis Redken Chemistry-behandling på din neste time
• Gratis lakkering (eller lignende alternativ) på din neste time
• 20% avslag på ditt neste Redken Haircare-kjøp over $25

NYE TIMER

Sett en postkasse på disken og gi en lapp til hver kunde som bestiller ny time. Trekk en vinner hver sjette uke og gi en premie verd $100. Gavekort, gratis behandlinger og iPod er eksempler på fine premier. Varsle vinnere via e-post og bygg opp databasen din. Belønn din kundes’stylist med samme premie og se at de nye timebestillingene eksploderer.

VERDI PÅ BEHANDLINGER

David Stanko har vært profesjonell hårfarger i over 20 år og er en Redken kunstner- og hårfargekonsulent. I løpet av sin karriere har han’hjulpet med å finne opp nye måter å bruke hårfargeteknologi på. Han har’også lært opp salongarbeidere til å se utover teknologien og i kunsten av sitt endelige arbeid. David ble kåret til“Best Educator”og“Most Inspirational Educator”ved Haircolor USA. Han ble nylig tatt inn i prestisjefylte Intercoiffure Association hvor han sitter i styret i Haircolor-rådet.

Alle elsker å få noe uten å betale for det. Men det betyr ikke’at du bør gi det vekk uten grunn. Når du bygger opp en bedrift, involverer markedsføringstriaden i hver salong hva som skal selges, hvor man kan legge til verdi og når man skal gi noe bort.

I følge shoppingfuturist og global strategiker Wendy Liebman, og hennes WSL strategiske retailselskap som publiserer Trendes From the Edge, vurderer alle forbrukere nøye hva’som er viktig. Ved avgjørelsen om hvor man skal gå og hvilket merke man skal kjøpe, spør de’seg selv:
•Liker de meg?
•Respekterer de meg?
•Er de verdt å beholde?
   
Når du’vurderer å tilby gratis behandlinger, la disse spørsmålene veilede deg.
Med sine umiddelbare resultater, kan en ekstrabehandling som Redken Chemistry være den perfekte behandlingen å tilby gratis til de riktige kundene.

Tilby en gratis behandling når:
•Kunden i stolen din har hatt en usedvanlig dårlig dag
•En lojal kunde nylig hintet om at’hun er misfornøyd med deg eller salongen
•En kunde har noen ganger besøkt en annen salong eller farget håret hjemme
•Du ødela den forrige behandlingen av kunden
•En verdsatt, god kunde har henvist en venn;—tilby begge parter noe gratis

Ikke’tilby en gratis behandling når: 
•Kunden har dårlig tid
•Salongens lojalitet ikke står på spill
•Det er’lite å gjøre den dagen
•For å øve deg

Noe gratis av og til bygger opp tillit hos dine beste kunder, og bidrar til å forankre de som tviler. Hvis du investerer ved å gi bort en behandling til $25 og kunden henviser en venn, som kjøper behandlinger for $100, eller kunden bruker $100 mer enn gjennomsnittlig på sin neste time, er din fortjeneste 300% (ikke inkludert produktkostnader). Desto viktigere får du kunden til å føle seg vel når han eller hun trenger det som mest.

Du’booster psyken deres, får dem til å se bedre ut, utvider deres hårfarges levetid og gir dem det de ønsker;—et rolig, stressfritt øyeblikk og en fantastisk hodebunnsmassasje—helt gratis“”Dette sikrer at du holder deg på godfot’med kundene “gjennom både gode og dårlige tider.”
REGN UT

Følg denne enkle ligningen for å beregne din salongs’fortjeneste:

ROI = (profitt-–investering)/investering) x 100

For eksempel investerte jeg 25% i en gratis behandling og har nå $25 fra en kundehenvisning:

[($100 - $25)/25] x 100 = 300%



Å ha disse milepælene bidrar til at du og personalet ditt ser at pengene deres går til smarte investeringer.

Beregn fortjenesten
  

EKSTRA TIPS

Rimelige måter å promotere bedriften din på inkluderer:
• Vareprøver er blant de enkleste og mest kostnadseffektive måtene å øke retail-/videresalg på. Gi vareprøver til dine eksisterende kunder og tilby rabatt på produktet i full størrelse i løpet av deres neste time
• Gå sammen med andre lokale bedrifter som har lignende kundemasse, som butikker. Skap unike kampanjer for å generere henvisninger som kommer begge bedriftene til gode
• Vektlegg din siste kampanje eller behandling for kunder ved hjelp av nyhetsbrev via e-post. Det er’den enkleste og mest kostnadseffektive måten å spre ordet og få kunder til salongen din
• Gjennomfør en spørreundersøkelse hos dine eksisterende kunder. Still spørsmål som vil hjelpe deg med å finne ut hvordan du kan gi dem bedre service.  
For eksempel: 
 • Hva slags produkter eller behandlinger ønsker du deg?
 • Hvilke avtaletidspunkter passer best for deg?
 • Hva kan vi gjøre for at din salongopplevelse skal bli bedre?